28 januari 2014

Kandidatenlijst PvdA Kapelle

Op de afdelingsvergadering van de PvdA Kapelle is de huidige fractievoorzitter Cees van Ruiten eind oktober 2013 opnieuw gekozen tot lijsttrekker voor de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen in Kapelle.  Cees van Ruiten is werkzaam bij Delta en woonachtig in Schore. Op de tweede plaats staat Joyce Bommer uit Kapelle. Zij is een nieuwkomer in de Kapelse politiek. Eerder was Joyce Bommer actief in de Zeeuwse Aanpak Laaggeletterdheid en momenteel is zij werkzaam in de educatieve sector. Het  huidige raadslid Hans Riel had de voorkeur voor een derde plaats op de lijst en de leden hebben zijn wens gehonoreerd. Op de vierde en vijfde plaats staan respectievelijk Wilma Flipse uit Wemeldinge en Annebeth Evertz uit Kapelle. Ook Wilma Flipse is nieuw in de Kapelse politiek. Zij is actief als bewindvoerder en coördineert in Kapelle het ombudsteam van de PvdA. Annebeth Evertz is Statenlid voor de PvdA bij de Provincie Zeeland. Op de lijst staan verder nog diverse bekende PvdA’ers uit de gemeente Kapelle, zoals Maarten Burger, Willem Sanderse, Koos de Meij, Jan Dikker en Jan de Berth. De elfde en laatste plaats is met eer gereserveerd voor Adrie Vermerris-Feijtel.

1. Cees van Ruiten (Schore)
2. Joyce Bommer (Kapelle)
3. Hans Riel (Wemeldinge)
4. Wilma Flipse (Wemeldinge)